Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 7.45 pg - 8.45 pg |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Menolak pecahan |
Objektif | Murid-murid dapat menolak pecahan dengan penyebut sama dan tidak sama |
Aktiviti | 1. Menolak nombor bulat dengan pecahan wajar |
2. Menolak dua nombor bercampur dengan penyebut sama | |
3. Menolak dua nombor bercampur dengan penyebut tidak sama | |
4. Latihan/lembaran | |
5. Semakan/bimbingan | |
BBM | Buku teks, kad nombor, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 4A / 8.45 pg - 9.15 pg |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Pecahan wajar |
Objektif | Murid-murid dapat membandingkan nilai dua pecahan |
Aktiviti | 1. Menulis pecahan wajar dalam angka dan perkataan |
2. Menulis pecahan wajar berdasarkan carta/gambar rajah | |
3. Membandingkan dua pecahan yang penyebut sama | |
4. Membandingkan dua pecahan yang pengangka 1 dan sama penyebut | |
5. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan /5B & 5A /10.45 pg - 11.15 pg & 11.45 pg - 12.15 tgh |
Tajuk | Geografi fizikal |
Kemahiran | Cuaca dan iklim |
Objektif | Murid-murid dapat mengetahui cuaca dan iklim di Malaysai |
Aktiviti | 1. Berbincang tentang iklim Khatulistiwa |
2. Menyatakan iklim yang dialami di Malaysia | |
3. Menyenaraikan ciri-ciri iklim Khatulistiwa | |
4. Menjelaskan ciri-ciri iklim Khatulistiwa | |
5. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, peta Malaysia |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan