Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 8.15 pg - 9.15 pg |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Mendarab pecahan |
Objektif | Murid-murid dapat mendarab nombor bulat dengan pecahan wajar |
Aktiviti | 1. Mendarab nombor bulat lebih dari 3 dengan pecahan wajar |
2. Mendarab nombor bulat dengan pecahan penyebut 1 dan pengangka lebih dari 10 | |
3. Mendarab sebarang nombor bulat dengan pecahan wajar | |
4. Latihan/lembaran | |
5. Semakan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, kad nombor, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 4A / 10.45 pg - 11.15 pg |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Menambah pecahan wajar |
Objektif | Murid-murid dapat menambah dua pecahan wajar penyebut sama |
Aktiviti | 1. Menambah pecahan menggunakan carta pecahan |
2. Menambah pecahan menggunakan gambarajah/garis nombor | |
3. Menambah pecahan dengan pengangka kedua-duanya 1 | |
4. Menambah pecahan dengan pengangka yang berbeza | |
5. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan /5C /11.45 pg - 12.15 tgh |
Tajuk | Geografi fizikal |
Kemahiran | Cuaca dan iklim |
Objektif | Murid-murid dapat mengetahui cuaca dan iklim di Malaysai |
Aktiviti | 1. Berbincang tentang iklim Khatulistiwa |
2. Menyatakan iklim yang dialami di Malaysia | |
3. Menyenaraikan ciri-ciri iklim Khatulistiwa | |
4. Menjelaskan ciri-ciri iklim Khatulistiwa | |
5. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, peta Malaysia |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan