Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 9.15 - 10.15 |
Tajuk | Perpuluhan |
Kemahiran | Membahagi perpuluhan |
Objektif | Murid-murid dapat membahagi perpuluhan dengan nombor bulat |
Aktiviti | 1. Membahagi nombor bulat dengan 10, 100, dan 1000 |
2. Membahagi nombor bulat dengan nombor satu digit dan dua digit | |
3. Membahagi nombor perpuluhan dengan nombor 1 digit dan 2 digit | |
4. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan / 4A / 10.45 - 11.15 |
Tajuk | Rumah sebagai keperluan asas |
Kemahiran | Pembinaan rumah |
Objektif | Murid-murid dapat membandingkan dan membezakan rumah tradisional dengan rumah moden |
Aktiviti | 1. Guru menerangkan konsep pelan rumah |
2. Guru menerangkan konsep struktur dan bahan binaan | |
3. Murid membuat perbandingan antara rumah tradisional dengan rumah moden berdasarkan konsep di atas | |
4. Murid melukis pelan rumah idaman mereka | |
5. Perbincangan | |
BBM | Buku teks, carta/gambar rumah |
Unsur Patriotisme | Berbangga dengan nilai estetika seni rumah di negara kita |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan / 5C /11.45 - 12.15 |
Tajuk | Geografi Fizikal |
Kemahiran | Cuaca dan iklim |
Objektif | Murid-murid dapat menamakan zon iklim dunia dan ciri-cirinya |
Aktiviti | 1. Guru menerangkan zon ikim dunia |
2. Menyenaraikan zon iklim yang terdapat di dunia | |
3. Murid melabel zon iklim dunia pada peta kosong | |
4. Mencari maklumat bagi setiap zon iklim | |
5. Latihan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, peta dunia |
Unsur Patriotisme | Bersyukur dapat menikmati iklim yg selesa sepanjang tahun |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan