Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 4A / 9.15 - 10.15 |
Tajuk | Perpuluhan |
Kemahiran | Mendarab perpuluhan |
Objektif | Murid-murid dapat mendarab perpuluhan dengan nombor bulat |
Aktiviti | 1. Mendarab perpuluhan dengan nombor bulat sehingga 2 perpuluhan |
2. Mendarab perpuluhan dengan 10 | |
3. Mendarab perpuluhan dengan 100 dan 1000 | |
4. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 10.45 - 11.45 |
Tajuk | Wang |
Kemahiran | Wang sehingga RM100 000 |
Objektif | Murid-murid dapat memahami gabungan wang |
Aktiviti | 1. Murid melihat gabungan wang kertas pelbagai nilai |
2. Murid menentukan nilai wang berdasarkan gabungan wang kertas | |
3. Menyebut dan menulis nilai wang yang ditunjukkan | |
4. Menulis nilai dalam nombor dan perkataan | |
5. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan /5A /11.45 - 12.15 |
Tajuk | Geografi Fizikal |
Kemahiran | Tumbuh-tumbuhan semulajadi dan hidupan liar |
Objektif | Murid-murid dapat memyenaraikan jenis tumbuhan semulajadi dan hidupan liar |
Aktiviti | 1. Berbincang mengenai gamabar tumbuhan dan haiwan |
2. Menerangkan jenis tumbuhan dan haiwan di negara kita | |
3. Menyenaraikan jenis hutan yang terdapat di negara kita | |
4. Berbincang mengenai jenis tumbuhan dan haiwan bagi setiap jenis hutan | |
5. Latihan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, peta dunia |
Unsur Patriotisme | 1Berbangga dengan tumbuhsn semulajadi dan hidupan liar di negara kita 2Merhargai kepentingan tumbuhan semulajaid dan hidupan liar |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan