Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 4A / 9.15 - 10.15 |
Tajuk | Masa dan waktu |
Kemahiran | Jadual waktu |
Objektif | Murid-murid dapat membina jadual waktu mudah/ringkas |
Aktiviti | 1. Mengumpul maklumat ringkas aktiviti harian |
2. Membina jadual harian ringkas | |
3. Menulis maklumat berdasarkan aktiviti yang dijalankan seharian | |
4. Membaca kepada kelas jadual harian yang telah dibuat | |
5. Berbincangan tentang maklumat penting yang perlu ada dalam jadual | |
BBM | Buku teks, jadual harian, rangka kerja |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 10.45 - 11.45 |
Tajuk | Masa dan waktu |
Kemahiran | Tempoh |
Objektif | Murid-murid dapat mencari tempoh masa berdasarkan waktu yang diberikan |
Aktiviti | 1. Membaca maklumat daripada yang terdapat pada jadual waktu kelas |
2. Mencari maklumat daripada sesuatu kejohanan/aturcara | |
3. Membaca/memcari maklumat daripada jadual perjalanan kenderaan | |
4. Mencari tempoh, waktu mula, dan waktu akhir berdasarkan situasi yang diberikan | |
5. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, jadual waktu, risalah |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan /5A /11.45 - 12.15 |
Tajuk | Geografi Fizikal |
Kemahiran | Tumbuh-tumbuhan semulajadi dan hidupan liar |
Objektif | Murid-murid dapat memyenaraikan tumbuh-tumbuhan dan hidupan liar yang terdapat di zon-zon ilkim dunia |
Aktiviti | 1. Menyenaraikan zon-zon iklim dunia |
2. Menyenaraikan tumbuh-tumbuhan yang terdapat di setiap zon iklim | |
3. Menyenaraikan hidupan liar yang terdapat di setiap zon iklim | |
4. Berbincang faktor-faktor bagi setiap tumbuhan dan hidupan liar yang terdapat di setiap zon iklim | |
5. Latihan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, peta dunia |
Unsur Patriotisme | 1 Merhargai kepentingan tumbuhan semulajadi dan hidupan liar |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan