Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 4A / 8.45 - 9.15 |
Tajuk | Isipadu |
Kemahiran | Penukaran unit |
Objektif | Murid-murid dapat menukar unit isipadu |
Aktiviti | 1. Murid membina jadual perhubungan melibatkan penukaran unit |
2. Murid menggunakan jadual penukaran unit untuk penukaran: | |
2.1 liter kepada mililiter | |
2.2 mililiter kepada liter | |
2.3 liter dan mililiter kepada liter/mililiter dan sebaliknya | |
BBM | buku teks, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 9.15 - 10.15 |
Tajuk | Ruang dan bentuk |
Kemahiran | Isipadu |
Objektif | Murid-murid dapat mencari isipadu bentuk 3-D |
Aktiviti | 1. Menggunakan gabungan bentuk 3-D untuk mencari luas dan isipadu |
2. Mengukur isipadu gabungan bentuk 3-D : | |
2.1 kubus dengan kubus | |
2.2 kuboid dengan kuboid | |
2.3 kubus dengan kuboid | |
3. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan /5A /10.45 - 11.15 |
Tajuk | Sejarah negara kita |
Kemahiran | Kegemilangan Melaka |
Objektif | Murid-murid dapat menyenaraikan tokoh dan sumbangan mereka |
Aktiviti | 1. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang berjasa terhadap Melaka |
2. Menyenaraikan sumbangan masing-masing | |
3. Membuat carta bagi setiap tokoh | |
4. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, carta pertadbiran lembaran |
Unsur Patriotisme | - |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 3D / 1.20 - 2.20 |
Tajuk | Nombor bulat |
Kemahiran | Bahagi |
Objektif | Murid-murid dapat memahami konsep bahagi |
Aktiviti | 1. Memahami bahagi adalah agihan sama banyak |
2. Bahagi adalah agihan mengikut kumpulan | |
3. Menulis operasi bahagi berdasarkan gambar | |
4. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan