Subjek / Kelas / Masa | Kajian Tempatan /6C /7.45 pg - 8.45 pg |
Tajuk | Kegiatan Ekonomi dan Lokasi |
Kemahiran | Pertanian |
Objektif | Murid-murid dapat menyatakan jenis, aktiviti dan lokasi serta hasil pertanian |
Aktiviti | 1. Menyatakan jenis aktiviti pertanian |
2. Menyatakan lokasi aktiviti pertanian | |
3. Menyenaraikan hasil daripada aktiviti pertanian | |
4. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Unsur Patriotisme | Berbangga dengan kegiatan yang menyumbang kepada ekonomi negara Menhargai hasil pertanian negara |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 6D / 9.15 pg - 10.15 pg |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Menambah pecahan |
Objektif | Murid-murid dapat menambah pecahan dengan penyebut tidak sama |
Aktiviti | 1. Menambah nombor bulat dengan pecahan wajar |
2. Menambah nombor bercampur dengan nombor bercampur | |
3. Menambah nombor bercampur dengan pecahan wajar | |
4. Latihan/lembaran | |
5. Semakan/bimbingan | |
BBM | Buku teks, kad nombor, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 11.15 tgh - 12.15 tgh |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Mendarab pecahan |
Objektif | Murid-murid dapat mendarab nombor bulat dengan pecahan wajar |
Aktiviti | 1. Mendarab nombor bulat lebih dari 3 dengan pecahan wajar |
2. Mendarab nombor bulat dengan pecahan penyebut 1 dan pengangka lebih dari 10 | |
3. Mendarab sebarang nombor bulat dengan pecahan wajar | |
4. Latihan/lembaran | |
5. Semakan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, kad nombor, lembaran |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan