Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 7.45 - 8.15 |
Tajuk | Perbincangan soalan peperiksaan |
Kemahiran | UPK2 |
Objektif | Murid-murid dapat memilih jawapan mengikut kehendak soalan |
Aktiviti | 1. Membaca dan memahami kehendak soalan |
2. Menentukan operasi yang akan digunakan | |
3. Menulis dan mengira | |
4. Memilih jawapan berdasarkan pengiraan yang dibuat | |
BBM | soalan upk2 |
Impak | - |
Subjek / Kelas / Masa | Kajian Tempatan /6D /8.45 pg - 9.45 pg |
Tajuk | Sumbangan Kegiatan Ekonomi |
Kemahiran | Kepentingan kegiatan ekonomi |
Objektif | Murid-murid dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan dan bagaimana ianya dapat menambah hasil negara |
Aktiviti | 1. Menyatakan jenis pekerjaan yang terdapat di negara ini |
2. Menyatakan bidang bagi kegiatan ekonomi | |
3. Berbincang bagaimana kegiatan ekonomi membantu ekonomi negara | |
4. Lembaran/latihan | |
5. Perbincangan | |
BBM | CD, senikata lagu Keranamu Malaysia |
Unsur Patriotisme | Berbangga kerana terdapat pelbagai kegiatan ekonomi di negara kita |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik /6D /9.45pg-10.15pg |
Tajuk | Perbincangan soalan peperiksaan |
Kemahiran | UPK2 |
Objektif | Murid-murid dapat memilih jawapan mengikut kehendak soalan |
Aktiviti | 1. Membaca dan memahami kehendak soalan |
2. Memilih jawapan yang sesuai | |
3. Menanda jawapan yang betul | |
BBM | soalan upk2 |
Impak | - |
Subjek / Kelas / Masa | Kajian Tempatan /5A /10.45 pg - 11.45 pg |
Tajuk | Cuaca dan Iklim di Malaysia |
Kemahiran | Zon iklim dunia |
Objektif | Murid-murid dapat menamakan, membandingkan dan membezakan ciri bagi zon iklim dunia |
Aktiviti | 1. Menunjukkan gambar gurun dan salji |
2. Menyenaraikan zon iklim dunia | |
3. Melabel zon iklim pada peta dunia | |
4. Lembaran/latihan | |
5. Perbincangan | |
BBM | Peta kosong dunia, Peta Asia, gambar2 zon iklim |
Unsur Patriotisme | Berbangga dengan iklim negara kita Bersyukur dapat menikmati iklim yang selesa sepanjang tahun |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan