Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 6D / 7.45 - 8.45 |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Nombor hingga 1 000 000 |
Objektif | Murid-murid dapat menulis nombor dalam perkataan dan nombor |
Aktiviti | 1. Menulis nombor yang dibaca dalam bentuk nombor dan perkataan |
2. Menulis nombor yang diberi dalam bentuk perkataan dan sebaliknya | |
3. Latihan | |
4. Perbincangan dan semakan | |
5. Bimbingan | |
BBM | Kad nombor, kad perkataan, buku teks, lembaran |
Impak | cuti rehat |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 6B / 12.15 - 1.15 |
Tajuk | Nombor |
Kemahiran | Bahagi |
Objektif | Murid-murid dapat membahagi nombor dengan nombor 1 digit |
Aktiviti | 1. Bahagi nombor dengan nombor 1 digit tanpa mengumpul semula |
2. Bahagi nombor dengan nombor 1 digit dengan mengumpul semula | |
3. Membahagi tanpa dan dengan mengumpul semula | |
4. Latihan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak | Kebanyakan murid kurang memahami, perlu diulang |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan