Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 6B / 7.45 - 8.45 |
Tajuk | Perpuluhan |
Kemahiran | Menambah dan menolak perpuluhan |
Objektif | Murid-murid dapat menambah dan menolak nombor perpuluhan sehingga tiga tempat |
Aktiviti | 1. Menambah dan menolak nombor perpuluhan dengan nombor perpuluhan |
2. Menamabah dan menolak nombor bulat dengan nombor perpuluhan | |
3. Menambah dan menolak nombor perpuluhan yang tidak sama tempat perpuluhan | |
4. Latihan | |
5. Semakan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran dan carta perpuluhan |
Impak |
Subjek / Kelas / Masa | Kajian Tempatan /6B /8.45 - 9.45 |
Tajuk | Sumbangan Kegiatan Ekonomi |
Kemahiran | Kepentingan kegiatan ekonomi |
Objektif | Murid-murid dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan dan bagaimana ianya dapat menambah hasil negara |
Aktiviti | 1. Menyatakan jenis pekerjaan yang terdapat di negara ini |
2. Menyatakan bidang bagi kegiatan ekonomi | |
3. Berbincang bagaimana kegiatan ekonomi membantu ekonomi negara | |
4. Lembaran/latihan | |
5. Perbincangan | |
BBM | CD, senikata lagu Keranamu Malaysia |
Unsur Patriotisme | Berbangga kerana terdapat pelbagai kegiatan ekonomi di negara kita |
Impak |
Subjek / Kelas / Masa | Kajian Tempatan /5E/10.45 - 11.45 |
Tajuk | Mengenal negara kita |
Kemahiran | Lokasi Malaysia |
Objektif | Murid-murid dapat mengenali lokasi Malaysia di dunia dan nama-nama benua. |
Aktiviti | 1. Menanda kedudukan Malaysia di peta dunia |
2. Melabel nama benua | |
3. Membuat perbandingan saiz benua | |
4. Berbincang tentang saiz setiap benua | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Unsur Patriotisme | Berbangga dengan kedudukan goegrafi negara kita Menghormati negara-negara lain untuk menjamin keamanan dunia |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 6D / 11.45 - 12.45 |
Tajuk | Nombor |
Kemahiran | Bahagi |
Objektif | Murid-murid dapat membahagi nombor dengan nombor 1 digit |
Aktiviti | 1. Bahagi nombor dengan nombor 1 digit tanpa mengumpul semula |
2. Bahagi nombor dengan nombor 1 digit dengan mengumpul semula | |
3. Membahagi tanpa dan dengan mengumpul semula | |
4. Latihan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan