Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan / 5A / 10.45 pg - 11.15 pg |
Tajuk | Mengenal Negara Kita |
Kemahiran | Lokasi Malaysia |
Objektif | Murid-murid dapat mengenali lokasi Malaysia di dunia |
Aktiviti | 1. Menanda kedudukan Malaysia di peta dunia dan menyatakan lokasinya |
2. Melabel benua-benua di peta dunia | |
3. Membuat perbandingan saiz benua Asia dengan benua-benua lain | |
4. Berbincang mengenai saiz setiap benua | |
BBM | Buku teks, carta(peta dunia), |
Impak | Keseluruhan murid faham, benua tidak dapat diajar |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 11.15 pg - 12.15 tgh |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Penolakan |
Objektif | Murid-murid dapat menolak sehingga tiga nombor |
Aktiviti | 1. Menolak dua nombor berturut tanpa dan dengan mengumpul semula. |
2. Menolak sehingga tiga nombor berturut-turut tanpa dan dengan mengumpul semula | |
3. Pengiraan dibuat dalam bentuk lazim | |
4. Latihan/lembaran | |
5. Semakan/bimbingan | |
BBM | Buku teks, kad nombor, lembaran |
Impak | Keseluruhan murid dapat menguasai, beberapa murid tidak berhati-hati |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan / 4A / 12.45 tgh - 1.15 tgh |
Tajuk | Rumah Sebagai Keperluan Asas Manusia |
Kemahiran | Jenis petempatan awal |
Objektif | Murid-murid dapat memahami sejarah dan jenis petempatan awal manusia |
Aktiviti | 1. Menyenaraikan jenis petempatan awal |
2. Menyatakan sebab manusia berpindah randah | |
3. Menyatakan sebab manusia tinggal di sekitar gua | |
4. Menyenaraikan jenis kediaman pada peringkat awal | |
BBM | Buku teks, gambar |
Impak | Murid dapat memahami berdasarkan gambar |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan