Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan / 4A / 8.45 pg - 9.15 pg |
Tajuk | Rumah Sebagai Keperluan Asas Manusia |
Kemahiran | Sejarah awal petempatan manusia |
Objektif | Murid dapat memahami sejarah dan jenis petempatan awal manusia |
Aktiviti | 1. Berbincang tentang petempatan di persekitaran gua |
2. Berbincang tentang keperluan tinggal di kawasan lapang | |
3. Menceritakan tentang kepentingan tinggal di pinggiran sungai atau tasik | |
4. Membuat rumusan tentang petempatan awal manusia | |
BBM | Buku teks, carta |
Impak | Murid memahami berdasarkan pengetahuan sedia ada |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan / 5C / 9.45 pg - 10.15 pg |
Tajuk | Mengenal Negara Kita |
Kemahiran | Lokasi Malaysia |
Objektif | Murid-murid dapat mengenali lokasi Malaysia di Asia Tenggara |
Aktiviti | 1. Melukis arah mata angin |
2. Menamakan arah mata angin berdasarkan kompas | |
3. Berbincang tentang kedudukan Malaysia di Asia Tenggara berpandukan arah mata angin | |
4. Bersoal-jawab tentang arah mata angin | |
BBM | Buku teks, carta(peta Asia Tenggara), Glob |
Impak | Murid-murid dapat memahami pelajaran yang disampaikan |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 10.45 pg - 11.45 pg |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Penambahan |
Objektif | Murid-murid dapat menambah sehingga 1 000 000 |
Aktiviti | 1. Menambah tanpa mengumpul semula |
2. Menambah dengan mengumpul semula | |
3. Menambah 5 nombor hingga 1 000 000 | |
4. Latihan dan perbincangan | |
5. Bimbingan | |
BBM | Buku teks, lembaran kerja |
Impak | Murid-murid belum menguasai bahasa dengan baik. |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan