Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan / 5A / 10.45 pg - 11.15 pg |
Tajuk | Mengenal Negara Kita |
Kemahiran | Geografi fizikal |
Objektif | Murid-murid dapat mengenal pasti bentuk muka bumi dan kepentingannya |
Aktiviti | 1. Menyenaraikan bentuk muka bumi di Malaysia |
2. Menandakan dan menamakan jenis bentuk muka bumi pada peta | |
3. Membuat perbandingan di antara jenis bentuk muka bumi | |
4. Menyenaraikan kepentingan tanah pamah dan tanah tinggi | |
5. Perbincangan | |
BBM | Buku teks, peta Malaysia |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 11.15 pg - 12.15 pg |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Menambah pecahan |
Objektif | Murid-murid dapat menambah pecahan dengan penyebut sama |
Aktiviti | 1. Menambah nombor bulat dengan pecahan wajar |
2. Menambah nombor bercampur dengan nombor bercampur | |
3. Menambah nombor bercampur dengan pecahan wajar | |
4. Latihan/lembaran | |
5. Semakan/bimbingan | |
BBM | Buku teks, kad nombor, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan / 4A / 12.45 tgh - 1.15 tgh |
Tajuk | Rumah Sebagai Keperluan Asas Manusia |
Kemahiran | Jenis petempatan awal |
Objektif | Murid-murid dapat memahami sejarah dan jenis petempatan awal manusia |
Aktiviti | 1. Menyenaraikan jenis petempatan awal |
2. Menyatakan sebab manusia berpindah randah | |
3. Menyatakan sebab manusia tinggal di sekitar gua | |
4. Menyenaraikan jenis kediaman pada peringkat awal | |
BBM | Buku teks, gambar |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan