Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 4A / 7.45 - 8.45 |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Menolak pecahan wajar |
Objektif | Murid-murid dapat menolak dua pecahan wajar |
Aktiviti | 1. Menolak pecahan menggunakan carta pecahan |
2. Menolak pecahan menggunakan gambarajah/garis nombor | |
3. Menolak pecahan dengan penyebut yang sama | |
4. Menolak pecahan dengan penyebut yang tidak sama | |
5. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Kajian Tempatan / 5C /8.45 - 9.15 |
Tajuk | Geografi Fizikal |
Kemahiran | Cuaca dan iklim |
Objektif | Murid-murid dapat menamakan zon iklim dunia dan ciri-cirinya |
Aktiviti | 1. Guru menerangkan zon ikim dunia |
2. Menyenaraikan zon iklim yang terdapat di dunia | |
3. Murid melabel zon iklim dunia pada peta kosong | |
4. Mencari maklumat bagi setiap zon iklim | |
5. Latihan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, peta dunia |
Unsur Patriotisme | Bersyukur dapat menikmati iklim yg selesa sepanjang tahun |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 10.45 - 11.45 |
Tajuk | Perpuluhan |
Kemahiran | Menolak perpuluhan |
Objektif | Murid-murid dapat menolak nombor perpuluhan sehingga tiga tempat |
Aktiviti | 1. Menolak nombor perpuluhan dengan nombor perpuluhan |
2. Menolak nombor bulat dengan nomborperpuluhan | |
3. Menolak nombor perpuluhan yang tidak sama tempat perpuluhan | |
4. Latihan | |
5. Semakan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran dan carta perpuluhan |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan