Subjek / Kelas / Masa | Kajian Tempatan /5A/8.15 pg - 9.15 pg |
Tajuk | Mengenal negara kita |
Kemahiran | Lokasi Malaysia |
Objektif | Murid-murid dapat mengenali lokasi Malaysia di dunia dan nama-nama benua. |
Aktiviti | 1. Menanda kedudukan Malaysia di peta dunia |
2. Melabel nama benua | |
3. Membuat perbandingan saiz benua | |
4. Berbincang tentang saiz setiap benua | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Unsur Patriotisme | Bersyukur dengan negara kita |
Impak | - |
Subjek / Kelas / Masa | Kajian Tempatan /6E/9.15 pg - 10.15 pg |
Tajuk | Sumber Negara |
Kemahiran | Penggunaan sumber secara optimum dan sumber alternatif |
Objektif | Murid-murid dapat menyenaraikan langkah penggunaan secara optimum dan menamakan sumber alternatif |
Aktiviti | 1. Berbincang tentang cara penggunaan sumber secara optimum |
2. Berbincang tentang sumber semula jadi yang akan habis | |
3. Menyenaraikan sumber alternatif | |
4. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Unsur Patriotisme | Menyendari perlunya berjimat cermat dalam penggunaan sumber Menyendari perlunya menggunakan sumber dengan berhemah |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 10.45 pg - 11.15 pg |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Menolak pecahan |
Objektif | Murid-murid dapat menolak pecahan dengan penyebut sama dan tidak sama |
Aktiviti | 1. Menolak nombor bulat dengan pecahan wajar |
2. Menolak dua nombor bercampur dengan penyebut sama | |
3. Menolak dua nombor bercampur dengan penyebut tidak sama | |
4. Latihan/lembaran | |
5. Semakan/bimbingan | |
BBM | Buku teks, kad nombor, lembaran |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan