Subjek / Kelas / Masa | Kajian Tempatan /6C /7.45 pg - 8.45 pg |
Tajuk | Sumber Negara |
Kemahiran | Penggunaan sumber secara optimum dan sumber alternatif |
Objektif | Murid-murid dapat menyenaraikan langkah penggunaan secara optimum dan menamakan sumber alternatif |
Aktiviti | 1. Berbincang tentang cara penggunaan sumber secara optimum |
2. Berbincang tentang sumber semula jadi yang akan habis | |
3. Menyenaraikan sumber alternatif | |
4. Latihan dan perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Unsur Patriotisme | Menyendari perlunya berjimat cermat dalam penggunaan sumber Menyendari perlunya menggunakan sumber dengan berhemah |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 6D / 9.15 pg - 10.15 pg |
Tajuk | Nombor bulat |
Kemahiran | Bundar |
Objektif | Murid-murid dapat membundar kepada puluh, ratus dan ribu terdekat |
Aktiviti | 1. Membundar kepada puluh terdekat |
2. Membundar kepada ratus terdekat | |
3. Membundar kepada ribu terdekat | |
4. Menentukan nombor bagi suatu nombor yang telah dibundar | |
5. Latihan/perbincangan | |
BBM | Buku teks, lembaran |
Impak | - |
Subjek / Tahun / Masa | Matematik / 5A / 11.15 pg - 12.15 tgh |
Tajuk | Pecahan |
Kemahiran | Menambah pecahan |
Objektif | Murid-murid dapat menambah pecahan dengan penyebut tidak sama |
Aktiviti | 1. Menambah nombor bulat dengan pecahan wajar |
2. Menambah dua nombor bercampur dengan penyebut sama | |
3. Menambah dua nombor bercampur dengan penyebut tidak sama | |
4. Latihan/lembaran | |
5. Semakan/bimbingan | |
BBM | Buku teks, kad nombor, lembaran |
Impak | - |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan